Педагоги-експериментатори аграрного ліцею націлені на професійне зростання

Інноваційна та експериментально-дослідницька діяльність є одним із головних чинників вдосконалення навчально-виховного процесу, а професійне зростання, у свою чергу, виступає запорукою успіхів педагогів-ескпериментаторів. Такої думки твердо дотримуються у колективі Бердичівського професійного аграрного ліцею, і в області про це добре відомо. Тож обласну секцію за участю близько 30-ти фахівців методичної роботи профтехосвіти Житомирщини було вирішено провести саме на базі цього закладу. Вчити дітей — взагалі справа непроста, кажуть освітяни, а вчити і при цьому зростати як професіонал — удвічі важче. В агроліцеї, стверджують керівники семінару, зуміли органічно поєднати ці два поняття.

Валентина Васильчук, директор навчально-методичного кабінету ПТО Житомирської обл.: “ Колективом ліцею під керівництвом Тетяни Поліщук за короткий час зроблено дуже багато в експериментальній та інноваційній діяльності. За підсумками роботи в 2012 році у напрямку навчально-методична діяльність, ліцей увійшов до 10-ки кращих закладів. Дуже великий науковий і творчий потенціал… Учні беруть участь у конкурсі захистів по лінії МАН, у міжнародних конференціях. Сьогодні Академією педагогічних наук вирішено питання про відкриття на базі закладу дослідно-експериментальної ділянки.”

Наприкінці минулого року директор ліцею Тетяна Поліщук взяла участь у засіданні вченої ради інституту професійної технічної освіти при Академії педагогічних наук України. Члени ради розглянули положення Програми експериментально-дослідної роботи, котра має реалізовуватись на базі Бердичівського професійного аграрного ліцею. Темою засідання став «Розвиток організаційної культури педагогічного колективу професійно-технічного навчального закладу». Програму вчені затвердили і відтепер в агроліцеї експериментуватимуть із новою силою.

Тетяна Поліщук, директор Бердичівського професійного аграрного ліцею: «Наш заклад затверджений як експериментальний майданчик для впровадження подібних питань, програма буде реалізовуватися впродовж 3-х років, нашим науковим керівником є Валентина Радкевич – директор інституту ПТО при АНПУ, професор, доктор наук, член-кореспондент академії. Це новий напрямок у роботі професійно-навчальних закладів: ми не просто готуємо ремісників, а думаємо про високий зміст професійно-технічної освіти, про підготовку робітничих кадрів нової формації.»

З вересня минулого року у Бердичівському аграрному ліцеї усім колективом почали працювати над проблемою впровадження у навчально-виховний та навчально-виробничий процеси інформаційно-комунікаційних технологій. Це, на думку педагогів, дасть змогу оновити зміст освіти. У закладі створили 6 методичних комісій, котрі і займатимуться впровадженням.

Лариса Зданевич, методист Бердичівського професійного аграрного ліцею: «Однією з ділянок методичної роботи є експериментальна науково-методична робота наших викладачів та майстрів виробничого навчання. Відзначу великий внесок у розвиток цієї сфери нашого викладача-методиста, викладача вищої категорії Г.С.Ружанцевої. Вона бере активну участь у житті ліцею: у різноманітних обласних та всеукраїнських конкурсах, у роботі МАН. Цьогоріч у нашому закладі був проведений конкурс мультимедійних засобів навчання. У ньому усі члени нашого колективу взяли активну участь.»

Аби педагогічна діяльність була якомога ефективнішою, тобто, співвідношення між досягнутим результатом і витраченими ресурсами було оптимальним, необхідно належним чином організувати методичну роботу. А зробити це можна виключно за наявності необхідних чинників. В аграрному ліцеї це чудово розуміють, через те і підібрали кваліфікований штат працівників, виділили приміщення та забезпечили їх відповідним інформаційно-комунікаційним оснащенням. Окрім того, у закладі було сформовано банк педагогічної інформації, оформлено відповідні виставки та стенди. Створили тут і кілька творчих консультативних груп та організовали вивчення і застосування передового педагогічного досвіду.

Проводячи методичну роботу, педагоги аграрного ліцею прагнуть свою колективну та індивідуальну діяльність зробити максимально ефективною і систематичною. За результат цієї роботи слугує підвищення їхнього рівня – фахового та методичного, а також покращення психологічної та педагогічної підготовки. У закладі широко розповсюджені такі форми роботи, як творчі звіти, наставництво, робота над методичною проблемою, опрацювання літератури, майстер-класи, індивідуальні виставки, презентація творчих напрацювань.

Та в якій би галузі не працював педагог – аграрній чи культурній, зрощував би промисловців чи лікарів – кінцева мета його діяльності єдина: випустити у дорослий світ особистість. А особистість, у свою чергу, серед іншого, передбачає таке поняття, як «духовність». Учень із багатим духовним світом – мрія чи кожного освітянина, і директор Бердичівського професійного аграрного ліцею Тетяна Поліщук – не виключення. І коли хтось свої прагнення полюбляє здебільшого декларувати на словах, пані Тетяна звикла втілювати їх працею. Щоденною і копіткою. Через те і прикрасив стіну її кабінету, і без того увішану численними грамотами та подяками, ще один наказ: 15-го лютого цього року з благословіння Святійшого Патріарха Київського і всієї Русі-України Філарета за відродження духовності Тетяну Поліщук було нагороджено Почесною відзнакою Святої Анни І-го ступеня.

Тетяна Поліщук, директор Бердичівського професійного аграрного ліцею: «Я дуже пишаюся цією нагородою: виховання молоді – це справа всього мого життя. Отримала я цю нагороду, працюючи ось вже сім років в аграрному ліцеї. Це не особисто моя нагорода, а відзнака всього нашого колективу результатів нашої роботи у вихованні та відродженні духовності.»