Факти тижня української мови та літератури

З 6 по 10 березня в ДНЗ «Бердичівське ВПУ» проходив тиждень української мови та літератури. Протягом тижня проводились різноманітні заходи, спрямовані на популяризацію української мови серед молоді, виховання любові до рідного слова та розуміння його краси і необхідності для нашого життя; розвиток мовленнєвих здібностей учнів; збагачення словникового запасу; формування потреби постійного вдосконалення особистої мовної культури; розширення творчих можливостей учнів; спонукання до вивчення української літератури; виховання естетичного смаку та ціннісного ставлення до надбань української літератури.
Розпочався тиждень виставкою стіннівок та мотиваційних листівок. Учні могли ознайомитись з новинками сучасної української літератури, почитати україномовне хайку, дізнатися цікаві факти з історії нашої рідної мови та літератури, а також підняти собі настрій, читаючи «перлини» власної творчості.
hhWzMUOHNIM wiqSTyx_3-Q

Квест для «Фросі Фіалківни» та «Брутальних бурундучків»

Квест – не новинка для учнів нашого училища, а от мовно-літературний квест вніс свої особливості у проведення цього заходу. У змаганні взяли участь учні І курсу групи 16К, попередньо об’єднавшись у дві команди. Свою творчість та креативне мислення учасники проявили уже в першому завданні, коли придумували назву для своєї групи. Команда дівчат отримала назву «Фрося Фіалківна», а хлопці на час квесту стали «Брутальними бурундучками». Завдання були різноманітними: учні мали можливість продемонструвати свої знання з усіх розділів мовознавства, читали вірші українських поетів, співали народні пісні, писали цікаві пояснювальні, давали визначення термінам, а також творчо описували свою професію.
Учасникам квесту довелося добряче побігати територією училища, адже підказки знаходились в різних кабінетах: бібліотеці, кабінеті історії, спортзалі, кабінеті заступника директора з виховної роботи, навчально-тренувальному та інформаційному центрах, а також в лабораторії кухарів.
Фініш знаходився в кабінеті української мови та літератури, де на переможців чекав подарунок. Першими дістались фінішу і відмінно виконали завдання дівчата. Учням сподобалась така форма роботи, адже команди до фінішу дійшли майже в повному складі. Сподіваємось, що проведення цього заходу стане щорічною традицією в нашому училищі.
WAfEkSA1jmE A8350vRt3hE

Сучасна українська література для кухарів

Як відомо, сучасна людина бере в руки книгу в двох випадках: для освіти і для задоволення. Сучасна українська література пропонує читачеві величезне розмаїття друкованої продукції. Щоб допомогти учням краще розібратися у незліченній кількості україномовних книг з групою 14 К був проведений відкритий урок на тему «Сучасна українська література». Підготувала та провела заняття викладач української мови та літератури Блізніченко Юлія Олександрівна.
Мета уроку:ознайомити учнів з історико-культурною картиною літератури кінця XX — початку XXI ст., викликати інтерес до сучасного мистецтва, допомогти зрозуміти його тенденції; розвивати навички самостійного оцінювання естетичної та ідейно-художньої вартості сучасних творів, вміння висловлювати власні враження та думки; виховувати прагнення до всебічної гармонійної освіти й самовдосконалення, любов до літератури, повагу до вічних цінностей.
Урок супроводжувався мультимедійною презентацією. Мотивацією для учнів стала притча про значення книги в житті людини. Як наочність було використано виставку книг української літератури даного періоду, а також портретна галерея сучасних письменників та поетів.
На занятті учні дізналися, що таке постмодернізм, охарактеризували його основні риси, прояви в різних сферах людського життя: архітектурі, образотворчому мистецтві, музиці, моді, кулінарії та літературі. Цікаво була представлена інформація про сучасні літературні угруповання («ГуГоСад», «Бу-Ба-Бу», «Орден Чину Ідіотів» та ін.. ) та особливості їх творчої діяльності та співпраці.
Визначення основних термінів постмодернізму були попередньо підготовлені учнями. Це сприяло ефективнішому засвоєнню матеріалу та дало можливість значно зекономити час на засвоєння теми. Визначення були скомпоновані в словнички, які можна в подальшому використовувати для вивчення матеріалу на уроці. Крім пояснень викладача і наочної демонстрації матеріалів, учні виконали інтерактивні вправи: «по гарячим слідам» та «букет думок». Учням урок сподобався, оскільки тема їм близька і актуальна на даний момент.
tzSDYkHk5wE AL4QowKbNJ4

«Хто найрозумніший?»

Для визначення найкращого знавця української мови серед відмінників нашого училища був проведений конкурс «Найрозумніший». Оскільки захід відбувався у Шевченківський день, то завдання були присвячені творчості народного генія. У конкурсі взяли участь учні І-ІІІ курсів. Найкращою була визнана робота учня ІІ курсу групи 15 КП Ільченка Дмитра.

«Фотосесія з Шевченком»

На підтримку акції «Селфі з Шевченком» учні ДНЗ «Бердичівське ВПУ» вирішили зробити фотосесію з Шевченком, щоб в подальшому створити «Шевченківський альбом», в якому розміщуються не тільки селфі, а й звичайні фото. Приємно, що до акції долучилися ще викладачі училища і майстри. Активність учнів у проведенні акції доводить,що вони цікавляться творчістю Шевченка, адже вірші нашого генія з роками не втратили своєї актуальності. Іскри його поезії допомагають підтримувати вогник патріотизму в серцях молоді, зрозуміти зв’язок історії і сучасності, щоб не повторити помилок минулого в майбутньому житті.
KY0NrhpL8to BcBgUOWl8O0

Тиждень української мови та літератури був насичений, яскравий та активний. Учні не залишались осторонь. Вони з запалом включалися в роботу, намагалися продемонструвати свої творчі здібності, долучалися до всіх заходів, а також доповнювали їх своїми креативними ідеями.